Valkiria 2010


W dniach 13-15 lipca na terenach lotniska Kętrzyn-Wilamowo odbyła się juz druga edycja zlotu Valkiria. Ubiegłoroczna edycja przez ten czas zdążyła obrosnąć w legendy o bohaterstwie wojsk Osi . W tym roku obie strony: Oś i Alianci, również dopisali. „Uzbieraliśmy grupę liczącą stu trzydziestu wojowników – taki był nasz plan i zamierzony limit” – zdradza nam jedne z organizatorów. „Byliśmy przygotowani na fale upałów, tworząc klimat ściągnęliśmy opoorzadzenie z II WŚ.

Właśnie o to chodziło, chcemy stworzyć cos co wypełni Białą plamę na mapie imprez airsoftowych w naszej okolicy, chyba do tej pory sobie radzimy” – śmieje się nasz rozmówca. Impreza rozpoczęła się w piątek, jednak tego dnia nacisk położony był na integracje środowiska Warmińsko-Mazurskiego Airsoftu. Uczestnicy mieli czas na rozstawienie namiotów, przygotowanie wyposażenia oraz zapoznanie się. Dzień zakończył się ogniskiem przy którym prowadzono zawzięte dyskusje dotyczące Planu działania na kolejny dzień.

W sobotę z samego rana większość uczestników z wielkim zapałem zaczęła przygotowywać się do rozgrywki. Główne zasady zostały omówione podczas apelu, jednak szczegóły dotyczące scenarusza zostały podane poczas odprawy dowódców obydu ze stron: Osi i Aliantów. Każda z gróp stworzyła oddzaiły do zadań specjalnych. Dodatkowymi celami było zbierania niesmiertelników od grup szybkiego Reagowania przeciwnika i map od dowódców. Był to swego rodzaju konkurs. Osoba która uzbierała najwięcej fantów otrzymała nagrodę ufundowana przez wspierającego ekipe i zlot sklep Vest.pl. Scenariusz tej rozgrywki był prosty: każda ze stron musiała zdobyć jak najwięcej terenu, by następnego dnia mieć jak najlepszą pozycję do Ataku na sztab wroga. niestety cała zabawę przerwała nawałnica, która przeszła nad terenem lotniska. Z tego tez powodu organizator podał troche wcześniejszy obiad by szybko móc wrocić do dalszych rozgrywek. Niestety pogoda nie dała za wygrana i dalsze strzelanie byłoby znacząco utrudnione ponad to organizator nie chciał słyszeć o wznowieniu rozgrywki po informacji o powywracanych drzewach w okolicy Kętrzyna. Tego samego dnia wieczorem ok. godziny 18-19 zabawa sostała przeniesiona do Gierłoży na tereny Wilczego Szańca ( Super Tajna kwatera Hitlera- kompleks 200 bunkrów o powierzchni ok. 300Ha). Teren do rozgrywki był idealny, jednak ze względu na turystów strzelanie zaczęło się dość późno, tak że zaczęło się już ściemniać. Tworzyło to klimat nocnego uderzenia na ufortyfikowanego wroga. „Atmosfera sprzyjała zasadzkom”- opowiada jeden z Uczestników grający po stronie Osi. „Podpuściliśmy aliantów pod sam bunkier a gdy znaleźli się w dogodnym miejscu, spadł na nich grad kompozytu. Niesamowity widok tym bardziej, ze kolega strzelający obok mnie miał noktowizor”. Alianci mieli bardzo trudne zadanie ponieważ musieli odbić VIP’a, którego Oś przetrzymywała w bunkrze. Podejście prawie „po omacku” było trudne jednak aliantom udało się wejść do ruin. Mimo to nie udało im się dokończyć zadania, ponieważ oś stanęła na wysokości zadania i w ostatniej chwili stworzyła mocna blokadę przejść prowadzących do VIP’a. Ze względu na ograniczenie czasowe zwycięstwo przypadło dzielnym wojownikom Osi.

Po powrocie na tereny lotniska, na uczestników czekało rozpalone ognisko i kolacja w postaci kiełbasek. Znów toczyły się zawzięte rozmowy i mimo zmęczenia uczestnicy przesiadywali do późna. Niedziela rozpoczęła się podobnie jak sobota. Zebranie, apel później odprawy. Uczestnicy zostali rozwiezieni po terenach, które zdobyli w sobotniej rozgrywce. Wygraną tej rozgrywki mogło zapewnić zdobycie sztabu przeciwnej strony i utrzymanie go przez następną godzinę. Każda ze stron walczyła w pełni sił. W końcu Aliantom udało się zdobyć sztab Osi, jednak nie utrzymano go przez godzinę, ponieważ ogłoszono przerwę obiadową po której zdecydowano nie wracać do rozgrywek. Po wojskowej grochówce odbył się pożegnalny apel podczas którego ogłoszono remis i rozdano nagrody dla „najlepszego uczestnika zlotu”, 8 najwaleczniejszych z kazdej ze stron, kamizelki dla 3 najmłodszych uczestników oraz 1 najstarszego – nagrody zostały ufundowane przez MGD MIL-GEAR.

Tym apelem Valkiria II została oficjalnie zakończona Podsumowując zlot całkowicie zepsuła pogoda. Gdyby nie ona, akcja byłaby dużo ostrzejsza, choć i tak zdarzały się zgrzyty a nawet niebezpieczne sytuacje. Jednak organizatorzy stanęli na wysokości zadania i ponownie zafundowali 3 dni świetnej zabawy dla swoich kolegów. „Plany popsuła nam pogoda i wyskoki niektórych uczestników jednak pomimo wszystko staramy się wszystkim dostarczyć solidna dawkę wrażeń i tak się chyba dzieje bo ludzie wyjeżdżają zadowoleni…” – musimy zgodzić się z ta wypowiedzią i zdecydowanie zlot zaliczyć do udanych.

Valkiria II

Dziwny zapach w powietrzu… Też go czujesz? Jeszcze te przeklęte komary… Nienawidzę tego miejsca! Brakuje mi siedzenia w koszarach. Jak tak na mnie patrzysz, to myślę, że masz mnie za szaleńca. Może masz trochę racji. Daliśmy się wpakować w niezłe bagno… no ale mogło być gorzej. Najbardziej irytuje mnie tan Anglik, który wszystkimi dyryguje. Chyba zapomniał, ze my te wojnę wygramy razem… ale to chyba nie ma teraz zupełnie znaczenia, bo gnijemy tu od 2 dni i zero kontaktu z wrogiem! Mówię Ci, oni już opuścili lotnisko! Wiem… wiem… Rozkazy… Koleś, który wczoraj wystawiał wartę chyba robił to pierwszy raz w życiu! To ma być uzupełnienie? Na cały pluton tych wczorajszych może dziesięciu wojnę widziało!
Nie, to nie są żarty! Sam wiesz jak wygląda żołnierz Osi. Kozak Jakich mało - albo zginie w imię wiary w nieomylność wodza, albo pojedzie na wschodni… ale Wodza nie ma! Ciekawe czy dezerterują. Może chowają się licząc i wypatrując nas tak samo jak my ich teraz? Nienawidzę nocnych wart. Człowiek nie śpi trzy noce z rzędu i zaczyna mu odbijać.


Operacja Valkiria II - Zlot Valkiria

Nie jest to LARP ani Milslim. Jest to Airsoftowa gra akcji z elementami LARPu oraz Milslimu. W rozgrywce stawiamy przede wszystkim na szybką akcje, pełna adrenaliny oraz dreszczyku emocji. Tylko ty decydujesz czy twoja strona Konfliktu zwycięży. Tylko ty masz wpływ na przebieg wydarzeń. Jeśli myślisz ze to kolejna nudna strzelanka to sie mylisz... To wielkie militarne wydarzenie, w które chcemy wciągnąć jak największą liczbę graczy. To wierne odwzorowanie pola bitwy oraz warunków na nim panujących. To świetna okazja do wykazania sie i sprawdzenia...


Zawsze chciałeś wiedzieć jakby wyglądałaby II Wojna Światowa dziś? Zawsze chciałeś mieć wpływ na przebieg historii? Teraz masz szanse...

W zabawie zakładamy, ze globalny konflikt nie wybuchł 1wrzesnia 1939 lecz na początku XXI wieku...

Podczas zlotu będzie działać straż zlotowa.
Bedze możliwość korzystania z lotniskowej jadłodajni (napoje, piwo, posiłki).
Do dnia zlotu będą prowadzone prace inżynieryjne aby przygotować teren.

W tym roku uczestnik może sie spodziewać bardziej rozbudowanego scenariusza i zadań pobocznych.

To już druga edycja zlotu umieszczonego w alternatywnych drugostronnych czasach, gdzie współczesny oręż może zmierzyć sie z strategicznymi i taktycznymi założeniami walki.
Ubiegłoroczna edycja cieszyła sie ogromnym zainteresowaniem. Atrakcji nie zabraknie i w tym roku!

Najpełniejszy obraz imprezy da recenzja na Vesta.plwmasg.pl.

Oczywiście i w tym roku będziemy strzelać się w Wilczym Szańcu czyli Ściśle Tajnej Kwaterze Hitlera liczącej ok 200 budynków-bunkrów.

Zapraszamy na stronę zlotu jak i na forum!

Chcąc zachować elitarność imprezy i jej odpowiedni rozmach ustaliliśmy limit 130 uczestników. Od chwili ogłoszenia numeru konta ruszają zapisy - zadecyduje kolejność wpłat.

Masz pytania, pisz: albatrosgizycko@o2.pl

Imprezę i organizatorów wspiera Vest.pl, Mil GER oraz BRAVO! Company

Media: TVgizycko.pl, Radio Planeta, Vest.pl, wmasg.pl

Organizatorzy: Fundacja Military Park oraz Stowarzyszenie Albatros Airsoft Team

Plan Imprezy:

Piątek 23.07.2010
16.00 – Początek Rejestracji Uczestników,
16.00-22.00 – Zakwaterowywanie Graczy,
18.00 - Ćwiczenia w terenie dla chętnych uczestników,
20.00 – koniec rejestracji, wstępne omówienie celów i odprawy,
21.00-2.00 – Ognisko i Integracja Środowiska ASG.
0.00 – zagaszenie ogniska.

Sobota 24.07.2010
8.00 – pobudka,
9.00 – Oficjalny apel,
9.30 – Odprawa Sił Osi,
10.00 – Wyjazd członków sił Osi na Pozycje; Odprawy sił Alianckich,
10.30 – wyjazd członków sił Alianckich na pozycje,
11.45 – początek rozgrywki,
15.00 – 15.30 – przerwa Obiadowa,
15-30 – 19.00 – Kontynuacja Rozgrywki,
19.00 – wyjazd Konwoju do Wilczego Szańca,
Ok. 23.00 – Powrót na Lotnisko
23.00 – 2.00 –ognisko, integracja, sztabowe podsumowanie

Niedziela 25.07.2010
8.00 – pobudka,
9.00 – odprawa sił Osi i Aliantów,
9.30 – Wyjazd uczestników na pozycje,
10.00 – Start rozgrywki,
Koniec ok. godziny 17.00

REGULAMIN
1. WARUNKI UCZESTNICTWA W ZLOCIE.
1.1. Pełnoletność potwierdzona dokumentem tożsamości (dowód osobisty, lub inny dokument ze zdjęciem).
1.2. Organizator dopuszcza uczestnictwo osób, które ukończyły 16 rok życia, pod warunkiem dostarczenia przez zainteresowanego pisemnego oświadczenia (o treści ustalonej przez Organizatora) zgody na udział w zlocie, podpisanego przez prawnych opiekunów.
1.3. Wpłacanie opłaty wpisowego w wysokości 50 zł (za osobę)
1.4. Obowiązek noszenie identyfikatora wydawanego w Sztabie podczas rejestracji.
1.5. Stawienie się w określonym w programie Zlotu miejscu i czasie.
1.6. Opłata wpisowa nie podlega zwrotowi.
1.7. Zapoznanie się z udostępnionymi przez Organizatora regulaminami i zaakceptowanie przepisów, czego bezpośrednim potwierdzeniem będzie podpisanie się pod nim w Czesie rejestracji.
1.8. Organizator zastrzega sobie możliwość odrzucenia zgłoszenia w przypadku niespełnienia powyższych punktów.
1.9. Organizator zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w regulaminie, o czym wszyscy zainteresowani zostaną powiadomieni.
1.10. Rejestracja możliwa jest tylko do dnia 10 Lipca. Po 10 dniu czerwca, nie będą już rozpatrywane zgłoszenia(wpisowe nie podlega zwrotowi)

2. ZASADY OGÓLNE.
2.1. Dozwolone jest używanie wyłącznie replik broni typu ASG. Jedyna dopuszczalna amunicja to plastikowe 6-8mm BB.
2.2. Wymagana jest odłowienia ochrona oczu. Zaleca się stosowanie atestowanych gogli/okularów przeznaczonych do rozgrywek ASG. Jakość nie będzie sprawdzana przez organizatora.
2.3. Obowiązuje zakaz stosowania jakichkolwiek ładunków wybuchowych, hukowych, ogłuszających, dymnych, łzawiących czy jakichkolwiek innych środków o działaniu szkodliwym dla żywych organizmów, bez odpowiednich atestów. Używanie tzw. „Samoróbek” jest zakazana. Organizator ma prawo całkowicie zakazać używania pirotechniki.
2.4. Trafienie w jakąkolwiek część ciała, munduru, wyposażenia czy kamuflażu jest równoznaczne z wyeliminowaniem z danej rozgrywki. Trafiony oznajmia powyższy fakt, zabezpiecza broń i udaje się do wyznaczonego punktu nie zdejmując ochrony oczu. Komunikacja między trafionym a pozostałymi graczami jest zakazana, przekazanie broni jest dozwolone.
2.5. Przypadkowe trafienie przez sojusznika nie powoduje “śmierci”.
2.6. Trafianie w broń wyklucza możliwość jej dalszego użytkowania w danej rozgrywce.
2.7. Rykoszety nie są uznawane. Uznawane są celne strzały po linii prostej przez niewystarczającą osłonę, tj. przez szeroko rozumiane zarośla, trawy, krzewy.
2.8. Nie istnieje pojęcie strzału oddanego wcześniej. Przy jednoczesnym (w granicach dziesiątych sekundy), dwustronnym otwarciu ognia z pola rozgrywki schodzą obaj gracze.
2.9. Zabronione jest strzelanie w pobliżu osób pozbawionych ochrony oczu, tj. trafionych, osób postronnych, jak i do fotografów, innych osób nie biorących czynnego udziału w rozgrywce oraz zwierząt.
2.10. Bezwzględnie zabrania się przekraczania zabezpieczeń terenu oraz korzystania z obiektów oznaczonych jako niebezpieczne.(w tym teren portu lotniczego)
2.11. Jeżeli broń posiada kolbę, nie wolno oddawać strzału, bez przyłożenia kolby do tzw. dołka strzeleckiego. Wyjątek stanowi oddawanie strzałów z biodra.
2.12. Jeżeli replika nie posiada kolby, regulamin nie ogranicza sposobu oddawania strzału. Taką broń można wychylać z za rogu i strzelać bez celowania.
2.13 Wszelki przejawy oszukiwania należy zgłaszać organizatorowi.
2.14 Organizator przewiduje następujące limity fps:
-Taktyka zielona >450 fps
-Taktyka czarna >400 fps
-Broń wsparcia >470 fps limit
-Repliki karabinów wyborowych do 560fps Snajper musi strzelać ogniem pojedynczym
3. REGULAMIN PORZĄDKOWY.
3.1. Organizator wymaga przestrzegania regulaminu, oraz podporządkowanie się innym ustaleniom powstałym w trakcie trwania Zlotu, a mających istotny wpływ na przebieg imprezy.
3.2. Każdy uczestnik porusza się po terenie rozgrywki na własne ryzyko, przestrzegając regulaminu oraz ogólnie przyjętych zasad bezpieczeństwa i zdrowego rozsądku. Każdy uczestnik powinien zapewnić sobie we własnym zakresie odpowiednie ubezpieczenie na udział w sporcie podwyższonego ryzyka.
3.3. Rozgrywka może zostać przerwana (nieszczęśliwy wypadek, wtargnięcie na teren osób postronnych lub z innych powodów) w każdym jej momencie.
3.4. Zastrzeżona pozostaje ustalona bezpośrednio przed rozgrywką częstotliwość krótkofalowa Organizatora.
3.5. Liczebność i skład stron biorących udział w rozgrywce ustala Organizator.
3.6. Organizator nie bierze odpowiedzialności za nieszczęśliwe wypadki w czasie trwania zlotu.
3.7. Organizator nie bierze odpowiedzialności za wszelki sprzęt zagubiony, zniszczony lub uszkodzony w czasie trwania zlotu.
3.8. Zgody Organizatora wymaga wykorzystanie zlotu jako okazji do rozpowszechnienia wszelkich materiałów reklamowych czy promocyjnych.
3.9. Zgody Organizatora wymaga wystawienie stanowiska handlowego oraz inne formy handlu na terenie zlotu.
3.10. Na terenie Zlotu obowiązuje zachowanie czystości i porządku.
3.11. We wszystkich sprawach nie ujętych bezpośrednio w regulaminach, jak i dotyczących rozstrzygania kwestii spornych między graczami decydujące zdanie ma Organizator, którego decyzja jest nieodwołalna.
3.12. Sankcję za niestosowanie się do regulaminu, w zależności od powagi przewinienia, indywidualnie ustala organizator.
3.13. Zakazuje się spożywania alkoholu, osoby przyłapane na spożywaniu alkoholu lub określone przez Organizatora mianem “pijanych” nie będą mogły brać udziału w rozgrywkach (zakaz spożywania alkoholu obowiązuję aż do zakończenia airsoftowej części zlotu)
3.14 Uczestnik jest zobowiązany bezwzględnie podporządkować się planowi Imprezy oraz słowom Organizatora.
3.14 Zakazuje się noszenia replik itp. po terenie czerwonej strefy tzw. Off Game.
4. FILMOWANIE I FOTOGRAFOWANIE.
4.1. Używać kamery oraz aparatu fotograficznego może każdy, nie jest wymagana zgoda Organizatora.
4.2. Osoba obsługująca kamerę lub sprzęt fotograficzny musi być odpowiednio oznaczona (kamizelka odblaskowa).
4.3. Osoba obsługująca kamerę lub aparat fotograficzny nie jest zwolniona z obowiązku noszenia ochrony oczu.
4.4. Obsługa kamery lub aparatu fotograficznego powinna unikać sytuacji w której mogłaby zdradzić pozycję walczących.
4.5. Obsługa kamery lub aparatu fotograficznego nie powinna nagrywać i fotografować osób które wyraźnie sobie tego nie życzą

Graj w swoje ulubione gry o każdej porze dnia - Ice Casino